Dille på thermosar

Thermos, [θ]ermos. Jag kastade min termos i en papperkorg längs Årstaviken, alldeles kladdig av varm choklad. Drastiskt? Kanske. Men den gick inte att lita för fem öre och jag stod inte ut med ännu en kladdig packning.

Hur som helst behövde jag ha en ny och nu har jag tre stycken och sitter fortfarande på friluftslivs-sidor och spanar efter olika modeller och märken, bara för att jag fått dille på dem.

Thermos är det klassiska märket och också det jag gått på. Av snålhetsprincip köpte jag två stycken större termosar än jag egentligen behöver eftersom de var på extrapris och alltså billigare än de mindre fast de tidigare kostat MER än de mindre. Så jävla stora var de.

Igår på min lokala Ica, vad sprang jag på där då tror ni? Jo, den sista pusselbiten ! En 0,5 liters alldeles svart sak utan en sådan där häll-pip (läckage-varning!). Köpte direkt.

Så. Nu har jag tre termosar. Hej skogen! Nu kommer vi. Upp till bevis termosarna!

Kommentera

