Det blev fel

De gjorde fel de där gubbarna som tafsade på sina medarbetare, skickade sms och gav kommentarer, vad det nu är för skit som har hänt. De gjorde så jävla fel och tydligen förstod de inte hur fel det var förrän nu, i och med en hashtag och sjukt många avslöjanden.

Så. Fel. Såå äckligt.

Alla gör vi fel ibland, större eller mindre. Alla fel vi gör får vi stå för sedan. Be om förlåtelse, skämmas, göra rätt, tänka om. Vad jobbigt det är!

När man vet svaret, kommit ut på andra sidan, då vet man hur det borde ha gjorts. Och som man kan gräma sig, älta och fundera.

Det finns alltid förklaringar av olika slag, ibland godtagbara ursäkter. Ibland godtas inte ett förlåt och vad händer då? Livslång skam, livslång ångest. Ja, de där gubbarna kommer nog att få dras med det.

Jag hatar att göra fel. Jag hatar det så mycket så jag tror jag hatar det mest i hela världen. Det måste bli rätt, annars… kan det vara. Jag tror att jag har ”fått mig en känga”. Men ett förlåt kanske ställer saker till rätta igen och kanske en middag, en blomma eller så. Brunch blir nog enklare eftersom vi båda har barn. Då kan vi gå ut till parken sedan och allt blir bra igen <3

Kommentera

